Reklama je jednou z věcí, na kterých prakticky závisí osud každé firmy. Koneckonců právě s její pomocí lákáme stále nové zákazníky, a zároveň nám i pomáhá udržet si ty stávající. Není tedy divu, že právě do marketingového oddělení putuje velká část z rozpočtu.
Ovšem sebelepší reklama nemůže fungovat, pokud bude špatně zvolená marketingová strategie. Ta se sestává z několika navzájem se doplňujících metod propagace, zvolených tak, aby jejich kombinovaný efekt byl co největší.
Z těchto propagačních metod zná běžná veřejnost nejvíce klasickou reklamu, především pak tu televizní. A není divu, setkávají se s ní prakticky denně. Ale jsou i jiné způsoby, jak přilákat jejich pozornost, aniž by si toho vědomi. Příkladem může být reklama – SEO.
Zde se jedná o úpravu internetové stránky firmy tak, aby se po zadání určitého slova či fráze do některého z internetových vyhledávačů objevil její odkaz v seznamu výsledků na jednom z prvních míst. Tím se zvýší návštěvnost, a jelikož každý z těchto návštěvníků je zároveň potenciálním zákazníkem, poroste i celkový zisk.
Ovšem aby to fungovalo tak, jak má, musíme napřed vědět, jak na SEO. A to není tak jednoduché, jak se na první pohled zdá. Rozhodně nestačí, jak se dříve předpokládalo, vložit na náš web článek obsahující ona klíčová slova, tedy slova, o kterých předpokládáme, že jsou nejčastěji vyhledávána.
Nejprve je totiž třeba provést analýzu, která nám správná klíčová slova určí. Ta je pak nutné vhodným způsobem zapracovat do textu na webové stránce. Následně je pak potřeba napsat větší množství podpůrných článků, a to za relativně krátkou dobu. A to vyžaduje zdroje, které většina firem zkrátka nemá k dispozici.
Nemůžeme se tedy divit, že se podnikatelé obvykle s tímto problémem obrací na specializované externí firmy. Je to přeci jen to nejlepší možné řešení.