Internet je zemí téměř nekonečných možností, alespoň co se sebeprezentace týče. Především mladí lidé se jej snaží využít k získání popularity. Ovšem, stejně jako v mnoha jiných oborech, i zde se setkáváme s nejrůznějšími trendy, které se postupem času vyvíjejí.
Například koncem devadesátých let a počátkem tisíciletí bylo obvyklé, že prakticky každý mladý člověk měl svůj blog. Tomu pomáhal i fakt, že byl zadarmo a jeho zřízení i aktualizace byly velmi jednoduché, takže je zvládl i naprostý laik.
Tyto blogy měly nejrůznější zaměření, obvykle podle zájmů jejich tvůrce. Sloužily jako svého druhu deníky, ale také jako prezentace nejrůznějších děl, ať už se jednalo o fotografie, příběhy či obrázky. Často se také našly takové, které se zabývaly například zvířaty či módou a snažily se přinášet nejnovější informace z těchto oborů.
Pravdou však je, že naprostá většina z nich nebyla příliš úspěšná, a jejich návštěvnost byla relativně nízká. Tomu také nahrával fakt, že druhá osoba musela onu stránku vyhledat, a propagace webu ještě tehdy nebyla ani zdaleka tak účinná jako dnes.
V dnešní době však tyto osobní webové stránky v podstatě plně nahradily nejrůznější sociální sítě. Ty mají především tu výhodu, že aby ostatní uviděli vaše příspěvky, nemusí chodit na váš profil. Pokud vás mají v přátelích, zobrazí se jim automaticky.
Opomenout nesmíme ani možnost posílat si s kterýmkoliv z těchto lidí soukromé zprávy, a de facto si povídat v reálném čase. Díky tomu je mnohem jednodušší se seznámit s jinými lidmi, především těmi, kteří mají stejné zájmy jako vy.
Je tedy jasné, že především větší dosah a tím i větší počet zhlédnutí příspěvků je tím hlavním lákadlem. I zde však platí, že skutečně populárním se stane jen velmi málo lidí. Přesto je fakt, že šance, že si někdo vašich příspěvků všimne, jsou podstatně větší. A to je pro mnoho lidí to nejdůležitější.